Fotografia perfectă pentru gama de modele BMW X
București. BMW România a invitat într-o competiţie patru fotografi auto cu experienţă pentru a realiza imaginea perfectă cu gama de modele BMW X. Este al doilea an consecutiv când o fotografie realizată local va sta la baza unei campanii publicitare. În plus, imaginile produse vor fi baza unei serii de expoziţii simultane în toate reprezentanţele BMW din ţară.
Familia de modele BMW X este cea mai importantă pentru vânzările mărcii în România, în prezent două din trei modele BMW livrate local fac parte din această gamă. Modelele BMW X au câştigat publicul adăugând la atributele specifice modelor SUV, un nivel de performanţă dinamică de neegalat, bazat pe sistemul inteligent de tracţiune integrală BMW xDrive. BMW are o istorie specială în a dezvolta noi categorii de modele în acest segment. Cu fiecare lansare, modelele BMW X au marcat premiere şi au deschis noi teritorii în piaţă.
În iarna acestui an, BMW România a iniţiat o competiţie de fotografie, în căutarea unei imagini perfecte cu gama de modele BMW X. Au fost invitaţi să participe în proiect patru din fotografii români cu experienţă în domeniul auto, care au semnat colaborări cu multe dintre publicaţiile autohtone importante în domeniu: Bogdan Paraschiv, Ciprian Mihai, Dragoş Savu şi Ovidiu Tăbăcaru. Obiectivul a fost obţinerea unui cadru care să alăture toate modele BMW X1, BMW X3, BMW X4, BMW X5 şi BMW X6. Decorul ales a fost unul de munte, în zona Cheile Grădiştei – Râşnov – Predeal, pe timp de iarnă, care să evidenţieze posibilităţile off-road ale maşinilor şi calitatea tracţiunii integrale BMW xDrive. În acelaşi timp, automobilele au trebuit să rămână pe şosea, pentru că acesta este mediul care scoate în evidenţă calităţile dinamice ale unui model BMW.
Dacă anul trecut Ciprian Mihai semna fotografia câştigătoare, acum Ovidiu Tăbăcaru a realizat imaginea care a fost aleasă intern pentru a fi folosită în viitoarele campanii ale mărcii în acest an. „A fost imaginea care ne-a inspirat cel mai mult. Încadrarea ne-a făcut să ne gândim la atleţi care tocmai pleacă din block-start-uri şi imaginea în ansamblu dovedeşte mult dinamism. Sunt evidente cele două calităţi speciale ale modelelor X – performanţă pe şosele şi siguranţa că poţi depăşi toate încercările pe care drumul ţi le aduce în faţă, chiar şi pe timp de iarnă”, explică Nina Brătfălean, marketing manager BMW, alegerea făcută.
Dacă imaginea câştigătoare va fi folosită într-o campanie de comunicare a mărcii, celelalte fotografii vor fi prezentate pasionaţilor pe pagina de Facebook BMW România, dar şi într-o serie de expoziţii simultane în toate showroom-urile BMW din ţară, începând cu luna martie.
„Admir de multă vreme mulţi fotografi profesionişti români şi îmi reconfirm aprecierea pentru lucrările lor deseori, atunci când văd revistele auto şi de lifestyle. Cred că avem câteva talente care ar trebui să iasă în faţă şi să devină (mai) recunoscute. Anul acesta BMW aniversează 100 de ani de existenţă a companiei şi ne-am dorit să cream un proiect propriu local cu best-seller-ele BMW. Aşa am ajuns la şedinţa foto cu cinci modele BMW, gama X: BMW X1, BMW X3, BMW 4, BMW X5 şi BMW X6. Am invitat patru fotografi, le-am pus la dispoziţie modelele, le-am prezentat un mic brief şi ei au pornit la drum. Rezultatul muncii şi al creativitatii lor este minunat. Pe unele dintre imagini le vom folosi în campaniile noastre viitoare print, OOH si online, oferind credit şi recompensând fotograful câștigător. Considerăm potrivit să aducem toate fotografiile în expoziţii în toate showroom-urile BMW din ţară, mulţumindu-le si admirându-le in acest fel munca si talentul.
Ovidiu Tăbăcaru este un fotograf originar din Brașov, venit la studii și apoi stabilit în București. După trei ani în care a învăţat, a experimentat și şi-a căutat stilul, primul proiect ca profesionist l-a început în anul 2003, când s-a alăturat echipei agenţiei foto “Freelancer” și unde și-a făcut adevărata școală în următorii patru ani. Pasiunea sa pentru fotografie este egalată doar de cea pentru muzică progresivă și cinematografie.
De mai bine de șapte ani fotografiază pentru AutoBild România dar are în portofoliul său de profil și colaborări în trecut cu revistele AutoExpert, MercedesBlog.com, AUTOCAR, De Teren, Motor Xtrem, Audi Magazine și Supercar.
„Provocarea într-un astfel de proiect stă în găsirea unor locuri de fotografiere care să facă cinste acestei mărci, al cărui fan sunt de când am văzut prima oară un 850CSi, copil fiind.
Deși am fost patru fotografi prezenţi în aproximativ aceleași locuri, imaginile create sunt suficient de diferite că să evidenţieze viziunea fiecăruia dintre noi.
Pentru că îmi plac fotografiile cât mai naturale, în cele două imagini doresc să prezint familia X încrezătoare, fără multe dintre efectele speciale tipic abordate de fotografia publicitară.
Conceptual cel mai aproape mă simt de modelul X5, pe care l-am avut în obiectiv în unsprezece ocazii până în prezent. Soluţia deschiderii portbagajului din două bucăţi face deliciul meu de fiecare dată, mai ales când am nevoie de o masă de lucru rapid, aflat fiind pe teren.”